Zoekmachine

Zoekmachine adverteren

A goal is a dream with a deadline

 

 

 

 

 

Search Engine Advertising (SEA) is een verzamelnaam voor het adverteren binnen zoekmachines. Door aan te sluiten bij zoekopdrachten van zoekers kan relevant verkeer worden gegenereerd naar de website. Zoekmachine adverteren is ingericht op het 'pay-per-click' (PPC) principe. De adverteerder betaalt slechts voor iedere doorklik naar de website.

Search campagne

Een combinatie van zoekwoorden en advertentieteksten staan aan de basis van Search Advertising. Maar, doeltreffend adverteren in een zoekmachine gaat veel verder. Proti Concepts marketing & consultancy bepaalt samen met u de doelstellingen van een Search campagne. Natuurlijk willen we relevant verkeer naar uw website trekken. Wilt u dat uw klanten de informatie lezen? Dat zij zich inschrijven voor uw nieuwsbrief? Of dat zij rechtstreeks een bestelling bij u plaatsen.   

 

Wij ontwikkelen strategisch opgezette Search Advertising campagnes. Daarbij maken we gebruik van alle gangbare zoekmachines en portals. Daartoe behoren uiteraard:

 

Google Adwords

Bing

Google AdWords

 

You miss 100% of the shots you don’t take

 

Het advertentieprogramma van Google, beter bekend als Google AdWords, is een van de meest interessante kanalen om online te adverteren. Met behulp van Google AdWords is het mogelijk om binnen de zoekmachine boven de organische resultaten een positie te verwerven. Het al dan niet verschijnen van een advertentie is afhankelijk van de zoekwoorden waar iemand mee zoekt. 

 

De voordelen van Google AdWordsGoogle

AdWords maakt gebruik van een pay-per-clicksysteem (PPC). Simpel gezegd houdt dit in dat er pas betaald hoeft te worden op het moment dat er op een advertentie wordt geklikt. Als adverteerder kun je zelf bepalen wat je maximaal bereid bent te betalen, zo hou je de volledige controle over je budget. Op het moment dat er meerdere adverteerders het zelfde zoekwoord gebruiken zullen de kosten per klik (ook wel CPC genoemd) doorgaans oplopen. Op basis je zoekwoorden kan Google een schatting geven van de bijbehorende biedingen.

 

De juiste strategie voor Google AdWords

Door aan te sluiten bij de zoekopdracht van de gebruiker kan relevant verkeer naar uw website worden geleid. Het is daarom van belang dat er inzicht word gecreëerd in het zoekgedrag en de zoekvolumes van de doelgroep. Vanuit Proti Concepts marketing & consultancy starten we met een zoekwoordanalyse. Het zoekwoordonderzoek vormt de basis van iedere Google AdWords campagne.

 

Een combinatie van de juiste zoekwoorden en advertentieteksten is derhalve de basis voor een succesvolle Search-advertising campagne. Samen met u bepalen we de doelstellingen (KPI’s) van de campagne. Is het bijvoorbeeld alleen de bedoeling om extra website bezoekers te genereren, of moeten bezoekers ook daadwerkelijk een handeling verrichten op de website? Zoals het invullen van een contactformulier of het doen van een online aankoop?

 

 

 

 

 

 

 

 

Bing advertising

 

De macht in het verkoopproces is verschoven van verkoper naar koper

 

Bing Advertising kan een effectieve uitbreiding zijn voor uw online-marketingactiviteiten. Hoewel het marktaandeel van Bing veel kleiner is dan dat van Google zijn er toch goede redenen te benoemen om Bing Advertising in te zetten voor uw bedrijf.

 

In de basis wijkt het adverteren via Bing niet heel erg veel af van Google AdWords, toch lijkt het voor de meeste bedrijven nog niet voor de hand liggend om Bing ook in te zetten voor hun online-marketingactiviteiten.

 

Het adverteren via Bing kent zeker een aantal voordelen:

 
Lage klikkosten

In de eerste plaats is Bing Advertising kostenefficiënt. De gemiddelde kosten per klik (CPC's) liggen in Bing vele malen lager dan in Google, de voornaamste rede hiervan is de lage mate van concurrentie.


Weinig concurrentie

Veel bedrijven zijn nog niet actief met Bing Advertising, hierdoor is het mogelijk om je direct te onderscheiden van je concurrenten. Vanwege de mindere concurrentie liggen de conversiepercentages voor Bing-campagnes doorgaans hoger dan in Google, er is immers minder aanbod.

 

Online bereik vergroten

Door de inzet van Bing Advertising vergroot je je online afzetgebied. Je kunt het ook omdraaien, door Bing niet te gebruiken mis je een deel van de doelgroep. Ondanks het marktaandeel van Bing (zo'n 4% in Nederland) zijn er wel degelijk mensen die Bing gebruiken voor hun standaard zoekopdrachten.

 

Bing als standaardzoekmachine

Op steeds meer devices worden zoekopdrachten standaard via Bing gedaan. Met name nieuwe laptops met Microsoft erop hebben Bing vaak als standaard zoekmachine ingesteld. Een aantal gebruikers weet dit niet en gebruikt Bing dus als standaard zoekmachine.

 

Bing groeit

Na Google is Bing de grootste zoekmachine in Nederland. Het stijgende aandeel van Bing gaat ten koste van het aandeel van Google. Microsoft doet er alles aan om Bing meer en meer te integreren in onze online wereld. Onze certified specialisten zorgen voor de juiste inzet van Bing campagnes.

 

Effectiviteit van Bing Advertising meten

Het is erg belangrijk om de daadwerkelijk resultaten en effectiviteit van een Bing-campagne inzichtelijk te maken, ook dit kan via Google Analytics. Op die manier is het mogelijk om een volledig overzicht van je online-marketingcampagnes aan te maken, de resultaten van AdWords en Bing kunnen op deze manier makkelijker met elkaar worden vergeleken.